Regulamin LUX MED w SeniorApp

Aktualizacja: 24.11.2023

Okres obowiązywania: od 1.12.2023

 OGÓLNE WARUNKI UMOWY

  • 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Umowy (zwanych dalej OWU) SeniorApp sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi ul. Narutowicza 57 lok. 2 , wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000871282, NIP: 7252304393, REGON: 387591952, e-mail:kontakt@seniorapp.pl, tel. 727207020 we współpracy z  Multimedica24 sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu ul. Szewska 28/10 (adres do korespondencji: ul. Szewska 28/10, 26-600 Radom) wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000768213, NIP: 5223148179, REGON: 382400605, e-mail:kontakt@multipakiety.pl, tel. 22 129 14 90 zawiera umowy (zwane dalej Umową lub Umowami) za pośrednictwem aplikacji SeniorApp z osobami fizycznymi oraz prawnymi zwanymi dalej Klientami, na świadczenie opieki medycznej realizowanej przez LUX MED i/lub przez inne podmioty z Grupy LUX MED.
  2. Potwierdzeniem zawarcia Umowy jest Potwierdzenie Zamówienia wystawione przez SeniorApp.
  3. W sprawach nieuregulowanych w OWU mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.
  • 2 DEFINICJE POJĘĆ

Określenia użyte w niniejszych OWU oraz innych dokumentach stanowiących integralną część Umowy oraz dokumentach związanych z zawarciem i wykonaniem Umowy oznaczają:

OWU – niniejsze Ogólne Warunki Umowy.

Data uzyskania uprawnień – data wskazana w Potwierdzeniu Zamówienia, od której rozpoczyna się świadczenie usług medycznych w ramach Umowy. Data uzyskania Uprawnień jest pierwszym dniem miesiąca przypadającego po miesiącu, w który Klient uiścił Opłatę (do 25 dnia miesiąca) za pierwszy Okres Płatności. W przypadku wniosków zarejestrowanych po 25 dniu danego miesiąca, Data uzyskania uprawnień jest pierwszym dniem drugiego w kolejności miesiąca następującego po miesiącu, w którym uiszczona została Opłata za pierwszy Okres Płatności.

 

Data zawarcia umowy – data przesłania Klientowi Potwierdzenia Zamówienia w platformie SeniorApp. 

Dokument Finansowy – rachunek lub inny dokument finansowy za usługę Opieki Medycznej LUX MED, wystawiany Klientowi przez SeniorApp.

Klient – osoba fizyczna zawierająca Umowę i zobowiązana do uiszczania Opłat zgodnie z terminami i na warunkach określonych w OWU.

Dziecko – dziecko własne Osoby Uprawnionej (Pacjenta), jego współmałżonka albo jego Partnera życiowego, a także dziecko przez nich przysposobione, które w dniu przystąpienia do Umowy nie ukończyło 25 roku życia.

Lekarz – osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania zawodu lekarza zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami polskiego prawa w tym w szczególności ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tj. z dnia 27 września 2011 r. (Dz.U. Nr 277, poz. 1634 z późn.zm.);

LUX MED – LUX MED Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,. ul. Postępu 21C, (02-676) Warszawa, wpisany pod numerem KRS 0000265353 do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 5272523080, REGON 140723603, o kapitale zakładowym w wysokości 676.123.500,00 zł – podmiot udzielający Osobom Uprawnionym (Pacjentom) na mocy Umowy ze Zleceniobiorcą zawartej za pośrednictwem SeniorApp świadczeń zdrowotnych na warunkach określonych w niniejszych OWU.

SeniorApp – SeniorApp Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, przy ul. Narutowicza 57/2 (90-130) Łódź, wpisany pod numerem KRS 0000953675 do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7252304393, REGON  521257796, o kapitale zakładowym w wysokości 204 417,00 – podmiot – właściciel platformy SeniorApp, współpracujący z Multimedica24 i zawierający umowy zwane dalej Umową lub Umowami) z osobami fizycznymi zwanymi dalej Klientami, na świadczenie opieki medycznej realizowanej przez LUX MED i/lub innymi podmiotami z Grupy LUX MED.

Nieszczęśliwy wypadek – nagłe zdarzenie będące następstwem ekspozycji na fizyczne czynniki zewnętrzne, niezależne od woli ani stanu zdrowia Osoby Uprawnionej (Pacjenta). Za Nieszczęśliwy wypadek nie uważa się chorób występujących w sposób nagły.

Opieka Medyczna LUX MED – prawo do korzystania ze świadczeń zdrowotnych przez Osoby uprawnione (Pacjentów) świadczonych przez LUX MED w zakresie ustalonym w pakiecie medycznym wybranym przez Klienta, potwierdzonym Potwierdzeniem zamówienia.

Osoba Uprawniona (Pacjent)

  1. osoba w wieku 18-80 lata, a w przypadku Dziecka/Dzieci do 25 lat wskazana przez Klienta, na rzecz której mają być udzielane Świadczenia zdrowotne. 

Placówka medyczna – jednostka organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu wykonującego działalność leczniczą, uprawniona do udzielania Świadczeń zdrowotnych ambulatoryjnych lub szpitalnych, działająca na terenie i zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej.

Opłata – miesięczna należność Zleceniobiorcy od Klienta z tytułu realizacji Umowy. 

Placówki Medyczne  LUX MED

  1. Placówki Własne – ogólnodostępne ambulatoryjne Placówki medyczne LUX MED działające pod marką LUX MED i Medycyna Rodzinna wskazane na stronie www.lux­ med.pl z zastrzeżeniem, iż dostęp do Placówek własnych, w ramach poszczególnych Zakresów świadczeń każdorazowo jest określany w Umowie. Aktualna lista znajduje się na stronie internetowej Zleceniobiorcy, tj. www.luxmed.pl 
  2. Placówki współpracujące – podmioty wykonujące działalność leczniczą współpracujące z LUX MED. Dostęp do Placówek współpracujących, w ramach poszczególnych Zakresów świadczeń każdorazowo jest określany w Umowie. Aktualna lista jest do­stępna pod adresem: www.luxmed.pl/placowkiwspolpracujace_wspolplacenie

Portal Pacjenta – aplikacja udostępniona przez LUX MED Osobom Uprawnionym (Pacjentom), dostępna pod adresem internetowym www.luxmed.pl, w ramach której Osoba Uprawniona (Pacjent) ma możliwość m.in. umawiania i odwoływania wizyt, podglądu wizyt zarezerwowanych i odbytych, podglądu wystawionych skierowań, oraz innych funkcjonalności udostępnionych przez LUX MED.

Potwierdzenie Zamówienia – dokument potwierdzający zawarcie umowy zawierający: dane osobowe Klienta, Osób Uprawnionych (Pacjentów), Datę uzyskania uprawnień, okres, na jaki została zawarta umowa, zakres Umowy, cenę zakupu. Jest przesyłane mailowo do Klienta po uiszczeniu przez Klienta Opłaty za pierwszy okres płatności.

Rabat – wskazana w Umowie, określona w odniesieniu do Świadczenia zdrowotnego zniżka procentowa  od aktualnej ceny Świadczenia zdrowotnego.

Standardy dostępności – czas oraz warunki w jakich LUX MED zobowiązuje się do zapew­nienia wizyty/badania.

Świadczenie zdrowotne – realizowane przez LUX MED Sp. z o.o. konsultacja lekarza lub psychologa,  dietetyka,  logopedy, fizjoterapeuty,  wizyta  domowa  lub zlecone  przez  lekarza badanie lub  zabieg:  pielęgniarski,  diagnostyczny  lub  leczniczy,  uzasadnione chorobą lub niezbędną z medycznego punktu widzenia potrzebą jej zapobiegania bądź nieszczęśliwym wypadkiem oraz świadczenia zdrowotne związane z prowadzeniem ciąży o przebiegu fizjologicznym,  określone i realizowane  przez  LUX  MED, zgodnie  z   zakresem  określonym  w danym Pakiecie Indywidualnym, Partnerskim lub Rodzinnym.

Umowa – Umowa o przystąpienie do usługi Opieki Medycznej realizowanej przez LUX MED – zawarta pomiędzy Klientem a SeniorApp za pośrednictwem aplikacji SeniorApp. Potwierdzeniem zawarcia Umowy jest Potwierdzenie zamówienia przesyłane na adres mailowy Klienta lub SMSem.

Pakiet Indywidualny – pakiet, w ramach którego opieką medyczną objęta jest wyłącznie

Osoba Uprawniona (Pacjent) w wieku od 18 do 80 lat.

 

Pakiet Partnerski – pakiet, w ramach którego, na zasadach określonych w Umowie, opieką medyczną objętą jest Osoba Uprawniona (Pacjent) w wieku 18-65 lat oraz jeden Członek rodziny: współmałżonek/Partner życiowy w wieku 18-65 lat lub Dziecko do 25 lat. 

Pakiet Rodzinny – pakiet, w ramach którego, na zasadach określonych w Umowie, opieką medyczną objęta jest Osoba Uprawniona (Pacjent) w wieku 18-65 lat oraz Członkowie rodziny: współmałżonek/Partner życiowy w wieku 18-65 lat oraz Dzieci do 25  lat. 

Partner Życiowy – osoba prowadząca z Osobą Uprawnioną (Pacjentem) wspólne gospodarstwo domowe, niepozostająca z Osobą Uprawnioną (Pacjentem) w związku małżeńskim, niezłączona pokrewieństwem, ani stosunkiem prawnym takim, jak przysposobienie lub powinowactwo.

Sporty wysokiego ryzyka – wszelkie sporty lotnicze, motolotniarstwo, paralotniarstwo. szybownictwo oraz pilotowanie jakichkolwiek samolotów silnikowych, baloniarstwo, wszelkie odmiany skoków spadochronowych, skoki na linie, kolarstwo górskie, sporty motorowe i motorowodne, jazda na skuterach wodnych, kitesurfing, alpinizm, wspinaczka wysokogórska, skalna, skałkowa, speleologia, taternictwo jaskiniowe, skoki narciarskie, snowboard oraz narciarstwo z wyjątkiem uprawianych rekreacyjnie na wyznaczonych trasach, bobsleje, rafting i inne sporty wodne uprawiane na rzekach górskich, nurkowanie przy użyciu specjalistycznego sprzętu, sporty walki, myślistwo oraz jazda konna.

Wyczynowe uprawianie sportu – za wyczynowe uprawianie sportu uważa się: uprawianie dyscyplin sportowych w ramach sekcji lub klubów sportowych, polegające na regularnym uczestniczeniu w treningach i zawodach sportowych, jak również uprawianie dyscyplin sportowych w celach zarobkowych oraz uczestniczenie w wyprawach lub ekspedycjach do miejsc charakteryzujących się ekstremalnymi warunkami klimatycznymi lub przyrodniczymi.

Zakres Świadczeń – zakres świadczeń zdrowotnych stanowiących Załącznik nr. 1 do  Umowy przysługujących danej Osobie Uprawnionej (Pacjentowi) wraz z warunkami ich wykonania zawartymi w OWU.

W zależności od kontekstu, terminy wyrażone w liczbie pojedynczej mogą mieć znaczenie liczby mnogiej lub odwrotnie. 

  • 3 ORGANIZACJA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH LUX MED 

OSOBOM UPRAWNIONYM (PACJENTOM)

  1. Świadczenia zdrowotne oferowane w ramach Umowy dostępne są wyłącznie w Placów­kach własnych oraz w Placówkach współpracujących LUX MED w godzinach ich otwarcia.
  2. Warunkiem udzielenia Świadczenia zdrowotnego w ramach Umowy jest uprzednie uzgodnienie terminu jego wykonania w Placówkach Medycznych LUX MED w sposób wskazany w ust. 3 i 4 poniżej. Informacje dotyczące adresów placówek medycznych i numerów telefonów znajdują się na stronie internetowej: www.luxmed.pl 
  3. W Placówkach własnych LUX MED: Osoba Uprawniona (Pacjent) może zarezerwować Świadczenia zdrowotne osobiście w Placówce własnej lub za pośrednictwem:
  1. komunikatora e-center, który jest dostępny na stronie www.luxmed.pl;
  2. aplikacji Portal Pacjenta, która jest dostępna na stronie www.luxmed.pl – po założeniu specjalnego konta i dopelrnernu pozostałych formalności rejestracyjnych;
  3. infolinii, pod numerem: 22 33 22 888;
  4. innego sposobu wskazanego przez LUX MED.
  1. W Placówkach współpracujących LUX MED: Osoba Uprawniona (Pacjent) może zarezerwować Świadczenia zdrowotne osobiście w Placówce współpracującej lub telefonując bezpośrednio do Placówki współpracującej lub w inny sposób wskazany przez LUX MED.
  2. Badania diagnostyczne i laboratoryjne wykonywane są w ramach Umowy wyłącznie na podstawie wskazań medycznych wynikających z procesu diagnostycznego i leczenia prowadzonego przez Lekarza LUX MED oraz wystawionego przez Lekarza LUX MED skierowania. Dotyczy to również pozostałych Świadczeń zdrowotnych wymagających skierowania.
  3. Korzystanie ze świadczeń zdrowotnych odbywa się po okazaniu przez Osobę Uprawnioną (Pacjenta) dokumentu potwierdzającego jej tożsamość oraz po zarejestrowaniu Osoby Uprawnionej (Pacjenta) w systemie informatycznym placówki medycznej LUX MED.
  4. Osoba Uprawniona (Pacjent) powinna stawić się na wizytę z co najmniej 10-minutowym wyprzedzeniem przed wyznaczoną godziną wykonania Świadczenia zdrowotnego.
  5. W przypadku stawienia się Osoby Uprawnionej (Pacjenta) z 10-minutowym lub większym opóźnieniem, LUX MED może odmówić wykonania Świadczenia zdrowotnego.
  6. W przypadku, gdy Osoba Uprawniona (Pacjent) nie będzie mogła stawić się na umówioną wizytę z przyczyn losowych, powinna niezwłocznie odwołać zaplanowaną wizytę w sposób opisany w ust. 3 powyżej.
  7. Jeżeli Osoba Uprawniona (Pacjent) nie ukończyła 18 roku życia, na udzielenie Świadczeń zdrowotnych wymagana jest zgoda jego przedstawiciela ustawowego, a gdy Osoba Uprawniona (Pacjent) nie ma przedstawiciela ustawowego lub porozumienie się z nim jest niemożliwe – zezwolenie sądu opiekuńczego.
  8. Rodzice są przedstawicielami ustawowymi dziecka pozostającego pod ich władzą rodzicielską. W przypadku Osoby Uprawnionej (Pacjenta), która nie ukończyła 18 roku życia, rodzice są zobowiązani towarzyszyć takiej Osobie Uprawnionej (Pacjentowi) w trakcie wykonywania Świadczeń zdrowotnych.
  9. Jeżeli zachodzi potrzeba przeprowadzenia konsultacji lekarskiej lub badania diagnostycznego bez ingerencji w integralność fizyczną Osoby Uprawnionej (Pacjenta), która nie ukończyła 18 roku życia, zgodę na przeprowadzenie takiego Świadczenia zdrowotnego może wyrazić także opiekun faktyczny tej Osoby Uprawnionej (Pacjenta). W takiej sytuacji Opiekun faktyczny jest zobowiązany do przedstawienia pisemnej zgody przedstawiciela ustawowego Osoby Uprawnionej (Pacjenta), która nie ukończyła 18 roku życia, na wyko­nanie takiego Świadczenia zdrowotnego oraz zgody tego przedstawiciela ustawowego na przekazanie opiekunowi faktycznemu informacji o stanie zdrowia Osoby Uprawnionej (Pacjenta), która nie ukończyła 18 roku życia rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
  10. Zarówno przedstawiciel ustawowy Osoby Uprawnionej (Pacjenta), która nie ukończyła 18 lat, jak i opiekun faktyczny takiej Osoby Uprawnionej (Pacjenta), obecni podczas udzielania jej świadczeń zdrowotnych są zobowiązani do przedstawienia LUX MED dokumentu tożsamości potwierdzającego ich tożsamość.
  11. LUX MED uprawniony jest do powierzania wykonywania Świadczeń zdrowotnych objętych Umową, w szczególności badań diagnostycznych i specjalistycznych konsultacji lekarskich, innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą uprawnionym do wykonywania tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów. Wynagrodzenie należne na rzecz tych podmiotów z tytułu wykonania ww. zleceń uiszcza LUX MED.
  • 4. DOKUMENTACJA MEDYCZNA
  1. W związku z udzielaniem Świadczeń zdrowotnych LUX MED prowadzi dokumentację medyczną Osoby Uprawnionej (Pacjenta).
  2. Tryb, warunki prowadzenia dokumentacji medycznej oraz sposób jej udostępniania Osobom Uprawnionym (Pacjentom), przedstawicielom ustawowym Osób Uprawnionych (Pacjentów) i osobom trzecim określają właściwe przepisy prawa.
  3. Sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii dokumentacji medycznej i ich wydanie następuje za pokwitowaniem wnioskodawcy, a w przypadkach określonych w przepisach prawa również na koszt wnioskodawcy.
  4. Dokumentacja związana z wykonaniem Umowy sporządzana jest w języku polskim, poza przypadkami, gdy przepis prawa przewiduje możliwość sporządzenia dokumentacji medycznej w języku łacińskim.
  5. SeniorApp i Multimedica24 nie ma dostępu do dokumentacji medycznej Osoby uprawnionej (Pacjenta).
  • 5. WYŁĄCZENIA
  1. O ile Umowa, w tym Załączniki nie stanowią inaczej, Opieka Medyczna LUX MED zapewniona na podstawie Umowy nie obejmuje:
  1. diagnozowania i leczenia zaburzeń płodności, w tym ciąży będącej wynikiem ww. postępowania o ile jest to ciąża wysokiego ryzyka;
  2. diagnozowania i leczenia związanego ze zmianą płci;
  3. przeprowadzania zabiegów aborcji oraz leczenia ich następstw;
  4. prowadzenia ciąży wysokiego ryzyka;
  5. diagnozowania i leczenia protetycznego, ortodontycznego, periodontologicznego, implantologicznego;
  6. diagnozowania i leczenia oraz zabiegów lub operacji z zakresu medycyny estetycznej, chirurgii plastycznej oraz kosmetologii, a także leczenia niepożądanych następstw wymienionych w zdaniu poprzednim procedur;
  7. diagnozowania i leczenia zaleconego lub wykonanego w Placówkach własnych i współpracujących przez LUX MED;
  8. wystawiania orzeczeń, zaświadczeń, oświadczeń, wniosków niezwiązanych z koniecznością kontynuacji/procesu diagnostycznego  i terapeutycznego  prowadzonego w Placówce własnej LUX MED lub Placówce współpracującej (wyłączenie nie dotyczy świadczeń medycyny pracy – o ile jest objęte zakresem świadczeń zdrowotnych, druków ZUS ZLA);
  9. leczenia sanatoryjnego i uzdrowiskowego oraz pobytów rehabilitacyjnych, w domu opieki lub innej placówce opiekuńczo-leczniczej lub leczniczo-pielęgnacyjnej, w której Osoba uprawniona (Pacjent) przebywa z przyczyn medycznych, rodzinnych lub spo­łecznych;
  10. leczenia zakażenia wirusami HIV (AIDS), wirusami wirusowego zapalenia wątroby (z wyłączeniem WZW typu A) oraz schorzeń będących następstwem w/w zakażeń;
  11. będących wynikiem uczestnictwa Osoby Uprawnionej (Pacjenta) w locie w charakterze pilota, członka załogi lub pasażera samolotu wojskowego lub prywatnego nielicencjonowanych linii lotniczych;
  12. badań diagnostycznych niezbędnych do planowego leczenia szpitalnego, realizowanego w ramach świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  1. O ile Umowa, w tym Załączniki nie stanowią inaczej, Opieka Medyczna LUX MED zapewniona na podstawie Umowy nie obejmuje Świadczeń zdrowotnych, których konieczność udzielenia Osobie Uprawnionej wynika bezpośrednio lub pośrednio z:
  1. działań wojennych, działań zbrojnych, stanu wojennego, wojny domowej, rewolucji, stanu wyjątkowego, cywilnego zamachu stanu, aktów terroryzmu, służby wojskowej, udziału w misjach wojskowych lub stabilizacyjnych, czynnego uczestnictwa Osoby Uprawnionej (Pacjenta) w zamieszkach, rozruchach lub strajkach;
  2. stosowania naukowo uznanych metod leczenia oraz medycyny niekonwencjonalnej, ludowej i orientalnej, stosowania leków niedopuszczonych do użytku w  Polsce oraz ich następstw, jak również udziału Pacjenta w eksperymentach medycznych, badaniach klinicznych lub podobnych badaniach związanych ze zdrowiem, oraz ich następstw;
  3. transplantacji organów lub tkanek, komórek, hodowli komórkowych (pochodzenia naturalnego lub sztucznego), w tym także z wykorzystaniem autoprzeszczepu, wszczepianie implantów i urządzeń;
  4. wyczynowego uprawiania sportów lub uprawiania Sportów wysokiego ryzyka;
  5. epidemii, stanów klęski żywiołowej lub katastrof naturalnych ogłoszonych i potwierdzonych przez właściwe organy administracji państwowej;
  6. działania energii jądrowej, promieniowania radioaktywnego i pola elektromagnetycznego oraz czynników biologicznych i chemicznych w zakresie szkodliwym dla  człowieka;
  7. prowadzenia pojazdu przez Osobę Uprawnioną (Pacjenta) bez uprawnień lub prowadzenia pojazdu bez aktualnego badania technicznego, zgodnych z obowiązującymi przepisami lub prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu, narkotyków albo innych środków odurzających, psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii (tekst jednolity z dnia 10 stycznia 2012 r. Dz.U. z 2012 r. poz. 124 z późn. zm.);
  8. usiłowania popełnienia przez Osobę Uprawnioną (Pacjenta) samobójstwa, samookaleczenia, świadomego spowodowania rozstroju zdrowia, popełnienia lub usiłowania popełnienia przestępstwa lub wykroczenia;
  9. działania umyślnego, samodzielnego diagnozowania, leczenia, modyfikacji zaleconego leczenia;
  10. pozostawania pod wpływem nadużycia lub zatrucia dobrowolnie spożywanymi: alkoho­lem, narkotykami, innymi substancjami odurzającymi lub psychotropowymi, tytoniem, lekami stosowanymi niezgodnie z zaleceniem Lekarza;
  11. detoksykacji, zabiegów odwykowych oraz leczenia odwykowego;
  12. uzyskania świadczeń zdrowotnych za pomocą czynów zakazanych, prób wyłudzenia lub celowego wprowadzenia LUX MED w błąd.
  • 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ  LUX MED
  1. LUX MED co do zasady ponosi odpowiedzialność za szkody poniesione przez Osoby Uprawnione (Pacjentów), o ile szkody te pozostają w bezpośrednim związku z wykonywaniem Umowy. Jednakże LUX MED nie ponosi odpowiedzialności za poniesione przez Osoby Uprawnione (Pacjentów) szkody pozostające w bezpośrednim związku z wykonywaniem Umowy, jeżeli do nich dojdzie:
    1. na skutek działania siły wyższej lub 
    2. na skutek niestosowania się Pacjenta do zaleceń personelu medycznego LUX MED lub
    3. w razie nieotrzymania od Osoby Uprawnionej, Pacjenta lub przedstawiciela ustawowego Osoby Uprawnionej (Pacjenta) informacji potrzebnych do wykonania świadczenia zdrowotnego, zatajenia takich informacji, a także w przypadku, gdy podane przez Osobę Uprawnioną (Pacjenta) , przedstawiciela Osoby Uprawnionej (Pacjenta) lub opiekuna faktycznego informacje okażą się nieprawdziwe;
    4. w przypadkach, gdy nie można przypisać winy LUX MED, a w sytuacji określonej w art. 430 Kodeksu cywilnego, nie można przypisać winy osobie, której LUX MED powierzył wykonanie czynności.
  2. LUX MED posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania świadczeń zdrowotnych.

 

  • 7 PRZEDMIOT I ZAKRES UMOWY
  1. Wykonywanie postanowień Umowy polega na udostępnieniu Osobie Uprawnionej (Pacjentowi) Usług medycznych w Placówkach Medycznych LUX MED w okresie obowiązywania Umowy, zgodnie z wybranym zakresem Umowy i na zasadach określonych w niniejszym OWU, których potrzeba realizacji pojawiła się w okresie trwania Umowy.
  2. Zakres świadczeń zdrowotnych zależnie od wybranego pakietu jest opisany w Załączniku nr 1 do OWU.
  3. Wszystkie Osoby Uprawnione (Pacjenci) w ramach jednej Umowy partnerskiej lub rodzinnej są objęte tym samym zakresem Umowy. 
  4. LUX MED zastrzega sobie prawo do zmiany Placówek Medycznych w trakcie obowiązywania Umowy. Informacje dotyczące adresów placówek medycznych i numerów telefonów znajdują się odpowiednio na stronach internetowych: www.luxmed.pl.
  • 8 ZAWARCIE UMOWY I CZAS JEJ TRWANIA
  1. Umowa zostaje zawarta na okres 12 miesięcy, licząc od Daty uzyskania uprawnień oraz uiszczenia Opłaty za pierwszy Okres Płatności. Potwierdzeniem zawarcia Umowy jest wysłanie Klientowi Potwierdzenia Zamówienia.
  2. Umowa jest zawierana na podstawie wniosku o zawarcie Umowy złożonego poprzez platformę SeniorApp.
  3. Data uzyskania uprawnień jest pierwszym dniem miesiąca przypadającego po dacie uiszczenia przez Klienta Opłaty za pierwszy Okres Płatności. W przypadku Wniosków zarejestrowanych po 25 dniu danego miesiąca, Data uzyskania uprawnień jest pierwszym dniem drugiego w kolejności miesiąca przypadającego po miesiącu, w którym zostało zarejestrowane poprawnie wypełnione Zamówienie oraz uiszczona została Opłata za pierwszy Okres Płatności.
  4. Umowa zostaje zawarta na czas określony to jest 12 miesięcy. Po 12 miesiącach umowa zostanie przedłużona automatycznie na czas nieokreślony.
  5. W przypadku przedłużenia Umowy na czas nieokreślony każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca. Wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  6. Zleceniobiorca może zaproponować zmianę warunków Umowy zawartej na czas określony w każdym momencie. Klient jest zobowiązany do informowania SeniorApp o swojej decyzji dotyczącej zaakceptowania, lub braku wyrażenia zgody na zmiany warunków Umowy i odstąpieniu od Umowy ze skutkiem natychmiastowym. Jeśli Klient akceptuje warunki zawarte w ofercie, wystarczającym sposobem poinformowania Zleceniobiorcy jest uiszczenie Opłaty w wysokości i terminie wskazanym w ofercie. Oświadczenie o braku akceptacji warunków Umowy i odstąpieniu od Umowy powinno być złożone w formie pisemnej i przesłane na adres kontakt@seniorapp.pl lub adres korespondencyjny Narutowicza 57/2, 90-130 Łódź pod rygorem nieważności. Oświadczenie powinno być przesłane w terminie 14 dni od poinformowania klienta o zmianie warunków.
  7. Nie podanie wszystkich niezbędnych do zawarcia Umowy danych i/lub nieuiszczenie Opłaty za pierwszy Okres Płatności skutkuje brakiem zawarcia Umowy.
  8. Umowę uważa się za zawartą na warunkach przedstawionych w ofercie w momencie wniesienia Opłaty przez Klienta.
  9. W razie obejmowania Osoby Uprawnionej (Pacjenta) Opieką w trakcie trwania Umowy postanowienia ust. 2-3 stosuje się odpowiednio.
  10. Klient zobowiązany jest do dokonywania opłat na kolejne miesiące kalendarzowe do 25 dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc świadczenia usług. 
  • 9 ROZWIĄZANIE UMOWY
  1. Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od Daty zawarcia Umowy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do OWU.
  2. W przypadku odstąpienia, o którym mowa w ust. 1, Klient niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania przez SeniorApp odstąpienia od Umowy, otrzyma zwrot Opłaty na rachunek bankowy lub za pośrednictwem platformy SeniorApp (z możliwością wypłaty na rachunek, z którego została dokonana płatność). Konsument utraci uprawnienie do odstąpienia od Umowy jeżeli w okresie 14 dni od jej zawarcia skorzysta z usług medycznych w ramach niniejszej Umowy.
  3. Każda ze stron może wypowiedzieć Umowę zawartą na czas określony z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzo­wego. Jeżeli Klient wypowie umowę, nie jest obciążany dodatkowymi kosztami podczas trwania okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie  powinno zostać dokonane na piśmie, pod rygorem nieważności i wysłane na adres e-mail kontakt@seniorapp.pl lub adres korespondencyjny Narutowicza 57/2, 90-130 Łódź.
  4. SeniorApp ma prawo wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku płatności za kolejny miesiąc kalendarzowy zgodnie z § 8 ust. 10 OWU, Klient wówczas zobowiązany jest uiścić opłatę jednorazową na rzecz SeniorApp w wysokości równowartości opłat za każdy miesiąc pozostały do końca 12-miesięcznego okresu obowiązywania Umowy i opłatę serwisową, która stanowi 25% opłat za każdy miesiąc pozostały do końca 12-miesięcznego okresu obowiązywania Umowy.
  5. W przypadku przedłużenia Umowy na czas nieokreślony każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca. Wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku braku płatności za kolejny miesiąc kalendarzowy zgodnie z § 8 ust. 10 OWU, Klient  zobowiązany jest uiścić opłatę jednorazową na rzecz SeniorApp w wysokości miesięcznej Opłaty za pakiet oraz opłatę serwisową, która stanowi 25% Opłaty. 
  6. Umowa wygasa:
  1. w przypadku śmierci Klienta, w następnym dniu roboczym, po otrzymaniu przez  SeniorApp informacji o śmierci Klienta, w odniesieniu do konkretnej Osoby Uprawnionej.
  2. z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego w przypadku, gdy Osoba Uprawniona (Pacjent) przekroczyła limit wieku dla określonego pakietu uprawniającego do objęcia Opieką Medyczną LUX MED. Klient zostanie wówczas poinformowany o możliwości zmiany pakietu dla osoby Uprawnionej (Pacjenta) lub rezygnacji z Umowy. 
  3. w przypadku śmierci Osoby Uprawnionej (Pacjenta), w  następnym dniu roboczym, po otrzymaniu Informacji o śmierci Osoby Uprawnionego (Pacjenta) przez Klienta.
  1. W przypadku wypowiedzenia umowy przez Zleceniobiorcę i/lub SeniorApp w skutek zalegania przez Klienta z płatnościami każda z Osób Uprawnionych (Pacjenci) nie może być wpisana ponownie na listę LUX MED w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
  • 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Podanie danych osobowych wymienionych w formularzu umownym jest dobrowolne, jednak bez podania i wypełnienia pól wymaganych, Umowa nie zostanie zawarta.
  2. SeniorApp jest administratorem danych osobowych zawartych w Umowie. W celu realizacji Umowy dane osobowe są udostępniane LUX MED oraz operatorowi pocztowemu w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe lub podmiotowi trudniącym się wykonywaniem umów przewozu.
  3. Osoba Uprawniona ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w RODO.
  4. Strony zobowiązują się do aktualizowania w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wszelkich danych zawartych w Umowie mających wpływ na jej realizację, w szczególności Klient zobowiązany jest poinformować pisemnie SeniorApp o zmianie adresu korespondencyjnego.
  5. W związku z udzielaniem Świadczeń Zdrowotnych przysługujących Osobie Uprawnionej zgodnie z Umową, LUX MED prowadzi dokumentację medyczną Osoby Uprawnionej.
  6. Tryb, warunki prowadzenia dokumentacji medycznej przez LUX MED oraz sposób jej udostępniania osobom trzecim określają właściwe przepisy obowiązującego prawa.
  7. Sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii dokumentacji medycznej realizowane jest przez LUX MED. SeniorApp nie ma dostępu do dokumentacji medycznej Klient oświadcza, że udziela zgody LUX MED na przetwarzanie danych osobowych swoich oraz każdej z Osób Uprawnionych na warunkach i w celach wynikających z realizacji Umowy w szczególności w celu udzielania Osobom Uprawnionym Świadczeń zdrowotnych oraz dokonywania rozliczeń z tego tytułu zgodnie z Umową.
  8. Klient, zamawiając usługę za pośrednictwem SeniorApp, oświadcza, że zapoznał się i akceptuje:
  • 11 POSTĘPOWANIE W SPRAWACH SKARG I ZAŻALEŃ
  1. Reklamacje w zakresie realizacji usług medycznych należy kierować bezpośrednio do LUX MED. Reklamacje można zgłosić w dowolnej formie, w tym na formularzu reklamacyjnym, który można znaleźć na stronach www oraz w każdej Placówce LUX MED. Zgłosić reklamację można kierując ją na adres: obsluga.klienta@luxmed.pl   oraz 
  • operatorowi Infolinii lub pisemnie na adres: LUX MED Sp. z o.o. ul. Postępu 21C, 02-676 Warszawa Dział Zarządzania Reklamacjami, Pion Opieki Ambulatoryjnej, e-mail: opinie@luxmed.pl; lub jak powyżej zaznaczono anonimowo lub na formularzu ankiety ocen po wizycie.
  1. Każda reklamacja powinna zawierać następujące informacje: dane osoby, której reklamacja dotyczy (Imię i Nazwisko, data urodzenia, nr PESEL, adres pocztowy lub elektroniczny na jaki LUX MED ma udzielić odpowiedzi, opis przedmiotu reklamacji i okoliczności jej złożenia (data, miejsce) oraz treść uwag przekazanych przez składającego skargę, dane osoby składającej reklamację, jeśli nie jest nią osoba, której reklamacja dotyczy.
  2. Reklamacje nie dotyczące spraw medycznych  zgłaszane są do kontakt@seniorapp.pl
  3. Odpowiedź udzielana jest w terminie do 7 dni roboczych od dnia przyjęcia reklamacji, odpowiedź na reklamacje medyczne – w terminie do 15 dni roboczych od dnia przyjęcia skargi. W przypadkach, gdy wyjaśnianie reklamacji lub podjęcie decyzji nie jest możliwe w takim terminie – udzielana jest odpowiedź zawierająca  informacje o wdrożeniu wyjaśnień,  dotychczasowych ustaleniach, jeśli takie są oraz o przewidywanym trybie rozpatrzenia.
  4. Uwagi dotyczące niniejszej Umowy proszę kierować do:
    1. SeniorApp pisemnie na adres korespondencyjny: SeniorApp Sp. z o.o. ul. Narutowicza 57/2 90-130 Łódź, mailowo na adres kontakt@seniorapp.pl lub telefonicznie 727207020
  5. Proces reklamacyjny nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowego uiszczania Opłat.
  • 12 OBOWIĄZKI OSÓB UPRAWNIONYCH (PACJENTÓW)
  1. Osoba Uprawniona (Pacjent) jest zobowiązana do:
  1. ścisłego przestrzegania zaleceń lekarskich wydawanych przez Lekarzy;
  2. przestrzegania zasad organizacji pracy w Placówkach medycznych w części dotyczącej pacjentów;
  3. przestrzegania terminów wykonania Świadczeń zdrowotnych uzgodnionych z LUX MED;
  4. przybycia w uzgodnionym terminie do Placówki medycznej lub poinformowania LUX MED o rezygnacji ze Świadczenia zdrowotnego w Placówkach własnych i Placówkach współpracujących niezwłocznie, nie później niż 6 godzin przed ustalonym terminem jego wykonania;
  5. w przypadku gdy Osoba Uprawniona nie skorzysta z wcześniej umówionego świadczenia zdrowotnego oraz nie odwoła tego świadczenia zdrowotnego na co najmniej 6 godzin przed jego ustaloną godziną i będzie to trzeci taki przypadek w okresie ostatnich 30 dni ww. Osoba  Uprawniona  utraci  na okres 30 dni biegnących od godziny umó­wionego Świadczenia zdrowotnego, możliwość umawiania Świadczenia zdrowotnego tego samego rodzaju jak  ww. nieodwołane.  Powyższe  nie ma wpływu  na możliwość umawiania jakichkolwiek Świadczeń zdrowotnych opłacanych bezpośrednio przez Osobę Uprawnioną, zgodnie z aktualnym cennikiem Placówki własnej lub Placówki współpracującej;
  6. powstrzymania się od wszelkich działań utrudniających lub uniemożliwiających udzielenie świadczenia  przez LUX MED.
  • 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Wszelkie świadczenia zdrowotne udzielane przez LUX MED podlegają przepisom prawa polskiego.
  2. Wszystkie zawiadomienia i oświadczenia kierowane do SeniorApp powinny być składane drogą elektroniczną na adres kontakt@seniorapp.pl, na piśmie SeniorApp Sp. z o.o. ul. Narutowicza 57/2 90-130 Łódź
  3. Wszystkie zawiadomienia i oświadczenia kierowane będą do Klienta na piśmie w pierwszej kolejności drogą elektroniczną na adres wskazany przez Klienta.
  4. Jeżeli Klient zmienił adres e-mail i nie zawiadomił o tym SeniorApp, przyjmuje się, że SeniorApp dopełnił swojego obowiązku zawiadomienia lub oświadczenia, jeżeli pismo zostało wysłane pod ostatni znany SeniorApp adres e- mail Klienta.
  5. SeniorApp zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian OWU, cen oraz Zakresu Świadczeń w każdym czasie. Informacje dot. zmian zostaną przekazane Klientowi zgodnie z wybraną drogą komunikacji – mail – nie później niż na 30 dni przed wejściem  zmian w życie. W przypadku brak akceptacji zmian Klient będzie miał możliwość odstąpienia od Umowy ze skutkiem na dzień ich wejścia w życie. Wypowiedzenie musi zostać złożone najpóźniej na dzień przed wejściem zmian w życie na wskazany przez SeniorApp adres.
  6. W sprawach nieuregulowanych Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usług stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

 

Niniejsze OWU obowiązują od dnia 1. grudnia 2023 roku i ma zastosowanie do umów zawartych od tej daty.

 

Jak podobał Ci się ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.