SeniorApp FAQ, czyli

najczęściej zadawane pytania

Masz pytanie? Poszukaj odpowiedzi na liście poniżej. Nie znalazłeś rozwiązania? Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, pomożemy Ci!

Informacje podstawowe

SeniorApp to Platforma na urządzenia mobilne oraz strony Internetowe, dzięki którym Seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami i ich rodziny, a także Opiekunowie, w łatwy i szybki sposób znajdą pomoc w opiece i w sprawach życia codziennego w swojej najbliższej okolicy. To platforma łącząca ludzi potrzebujących pomocy w codziennych czynnościach z tymi, którzy chcą pomagać innym oraz szukają dodatkowego źródła dochodu.

  • Jak rozpocząć korzystanie z SeniorApp? (pyt.6.)

Aplikacja dostępna jest dla każdego, bezpłatnie. Osoby powyżej 18 r.ż., które są chętne pomagać osobom starszym i potrzebującym oraz szukają dodatkowego źródła dochodu mogą dodatkowo wybrać rolę Opiekuna.

  • Kim jest Senior, kim jest Opiekun? (pyt.9.)

Aplikacja działa na urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS. Poprzez stronę internetową, można z niej korzystać przez niemal każdą przeglądarkę, co sprawia, że jest dostępna nawet dla osób niemających zaufania do aplikacji mobilnych.

  • Jak rozpocząć korzystanie z SeniorApp? (pyt.6.)
  • Problemy z aplikacją (pyt.62.)
SeniorApp to Platforma dostępna na terenie całej Polski, jednak zasięg usług świadczonych przez Opiekunów zależy od tego, gdzie znajdą się osoby chętne nieść pomoc Potrzebującym. Stale pracujemy nad rozwojem aplikacji, sprawdzaj na bieżąco dostępność wybranych usług.
Obecnie skupiamy się na rozwoju Platformy w Polsce. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość.

Pobierz aplikację z Google Play/AppStore i zainstaluj ją lub wejdź na stronę https://seniorapp.pl/app/ – zarejestruj się i zacznij zamawiać usługi lub zaoferuj pomoc. Zobacz, jakie to proste.

Tak! Instalacja i korzystanie z aplikacji jest bezpłatne. Opłaty wiążą się z zamawianymi usługami, których ceny ustalane są przez Opiekunów.
Regulamin znajdziesz na stronie internetowej www.seniorapp.pl oraz w Twojej aplikacji.

Użytkownicy

Seniorem może być każda osoba poszukująca pomocy dla siebie lub osoby bliskiej. Opiekunem jest osoba świadcząca usługi poprzez naszą aplikację, która ukończyła 18 lat i pomyślnie przeszła proces weryfikacji.
Aby zalogować się potrzebujesz jedynie swojego numeru telefonu i jednorazowego kodu PIN, który otrzymasz w wiadomości SMS. W ten sposób zabezpieczamy Twoje dane, a Ty nie musisz przejmować się, że zapomnisz hasło.

W profilu Seniora nie wymagamy zdjęcia. Jest ono niezbędne w profilu Opiekuna.

  • Jak powinno wyglądać zdjęcie w profilu Opiekuna? (pyt. 12.)

Chcemy, aby Seniorzy rozpoznali Cię i czuli się bezpiecznie. Dlatego Twoje zdjęcie zaakceptujemy, jeśli:

  • pokazuje Twoją twarz;
  • jest na nim tylko jedna osoba;
  • twarz jest rozpoznawalna (nie akceptujemy zdjęć w okularach przeciwsłonecznych, z nałożonymi filtrami ani w masce);
  • jest wiarygodne (nie może być to szkic, komiks, czy jakakolwiek nieautentyczna forma przedstawienia);
  • jest wyraźne i nierozmazane;
  • pamiętaj o uśmiechu!
W trosce o bezpieczeństwo użytkowników, Każdy Opiekun w SeniorApp jest weryfikowany przez nasz Zespół.

Każda sytuacja jest inna, a decyzja o zablokowaniu konta indywidualna. Zespół SeniorApp blokuje Użytkowników wyłącznie z troski o ich bezpieczeństwo. Powodem może być m.in: wielokrotna, nieudana próba weryfikacji konta, podejrzenie wykorzystania Platformy niezgodnie z jej przeznaczeniem lub ujemny stan Twojego Portfela SeniorApp.

  • Co mogę zrobić, aby odblokować konto? (pyt. 15.)
Upewnij się, czy stan Twojego Portfela SeniorApp nie jest ujemny. Jeśli nie, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby uzyskać dokładne informacje i rozwiązać problem.

Wniosek o usunięcie konta prześlij na adres mailowy rodo@seniorapp.pl lub listownie na adres ul. Narutowicza 57/2 90-130 Łódź. Będziemy wdzięczni, jeśli poinformujesz nas, dlaczego opuszczasz SeniorApp, ponieważ stale chcemy się rozwijać i ulepszać naszą Platformę.

Przed usunięciem konta upewnij się, że saldo Twojego Portfela wynosi 0. Jeśli masz pieniądze w Portfelu SeniorApp – wypłać je zanim zgłosisz chęć usunięcia konta. Jeśli Twój stan Portfela jest ujemny – uzupełnij środki w Portfelu.

  • Jak doładować konto? (pyt. 18.)
  • Jak wypłacić pieniądze z Portfela SeniorApp? (pyt. 23.)

Płatności

Portfel SeniorApp jest modułem, gdzie znajdziesz informacje na temat wszystkich transakcji wykonanych poprzez Platformę, doładujesz i zlecisz wypłatę na Twoje konto bankowe.

Za usługi zapłacisz bezgotówkowo poprzez Portfel SeniorApp, jeśli jest on doładowany. Niektóre usługi – np. realizacja recept, czy zakupy do domu, wymagają użycia gotówki. Należną kwotę uregulujesz z Opiekunem na podstawie paragonu.

Możesz także poprosić kogoś o doładowanie lub zrobić to samodzielnie poprzez: https://web.seniorapp.pl/doladowanie

Nie, w trosce o bezpieczeństwo Użytkowników, Platforma SeniorApp współpracuje z platformą płatności internetowych Blue Media zabezpieczonym przez najwyższej jakości systemy. Gotówkę przygotuj, aby uregulować z Opiekunem koszt zakupów i wykupionych recept, inne usługi realizowane są bezgotówkowo.

Opłata za usługę pobierana jest z góry, jednak nie trafia do Portfela SeniorApp Opiekuna, dopóki realizacja usługi nie zostanie zakończona i potwierdzona przez Seniora. W przypadku odrzucenia zgłoszenia przez Opiekuna, uiszczona opłata wraca do Portfela SeniorApp Seniora.

Tak, możesz, korzystając ze strony: https://web.seniorapp.pl/doladowanie

Możesz także doładować swój Portfel SeniorApp i zamówić usługę dla Osoby Bliskiej.

Aby w pełni korzystać z SeniorApp, należy posiadać dostęp do konta bankowego.

Za pośrednictwem Portfela masz dostęp do funkcji WYPŁAĆ. PIeniądze zostaną przelane na Twoje konto bankowe w pierwszym dniu roboczym następnego tygodnia. Zawsze możesz wypłacić pieniądze z Portfela SeniorApp, warunkiem jest zweryfikowane konto bankowe.

  • Dlaczego moje konto jest niezweryfikowane? (pyt.26.)

Fakturę za zrealizowaną usługę otrzymasz na podany w profilu adres mailowy po potwierdzeniu przez Seniora wykonania usługi. Upewnij się, czy wpisany adres e-mail jest poprawny.

Należy zmienić numer konta bankowego w zakładce Portfel, a następnie wykonać przelew weryfikacyjny, aby potwierdzić zgodność danych osobowych.

Aby zweryfikować konto należy wykonać przelew weryfikacyjny w wysokości 1 zł. Kwota zostanie automatycznie zwrócona na Twoje konto – nie jest to opłata za korzystanie z aplikacji, jedynie potwierdzenie Twojej tożsamości.

Drugim warunkiem weryfikacji konta jest poprawne zdjęcie dodane w profilu Opiekuna.

  • Jak powinno wyglądać zdjęcie w profilu Opiekuna? (pyt. 12.)
 
Usługi specjalistyczne związane z opieką medyczną, pielęgniarską, rehabilitacyjną, czy transportem medycznym wymagają także poświadczenia uprawnień, np. PWZ.

Twoje konto nie zostanie usunięte, jeśli w twoim Portfelu znajdują się pieniądze. Przed usunięciem konta, upewnij się, że wypłaciłeś pieniądze z Portfela SeniorApp.

  • Jak wypłacić pieniądze z Portfela SeniorApp? (pyt. 23.)
  • Jak usunąć konto (pyt. 16.)

Opiekun

Wybierz opcję “Chcę pomagać”, zaoferuj usługi, które możesz świadczyć i poczekaj na weryfikację Profilu Opiekuna.

Po potwierdzeniu przez Seniora wykonania zlecenia, pieniądze pojawią się w Twoim Portfelu SeniorApp. Następnie możesz zlecić wypłatę na Twoje zweryfikowane konto bankowe.

Masz 3 godziny – 180 minut na decyzję o przyjęciu zlecenia. 

Jeśli odrzucisz zlecenie lub nie podejmiesz decyzji o jego przyjęciu w tym czasie – informacja o możliwości wykonania usługi trafia do wszystkich Opiekunów dostępnych w danej okolicy.

Wtedy osoby gotowe podjąć się realizacji usługi mogą zgłosić swoją dostępność.

Zamawiający dostaje nową listę Opiekunów, którzy zadeklarowali swoją dostępność i ma możliwość wyboru nowego Opiekuna.

!!! Może się zdarzyć, że stawka za to konkretne zlecenie różni się od tej, którą wyznaczyłeś. Nie martw się – mamy na to rozwiązanie. Skontaktuj się z nami, przyjmij zlecenie, a kwestię rozliczeń pozostaw nam.

Tak, masz 3 godziny: 180 minut na przyjęcie lub odrzucenie zlecenia bez konsekwencji.

  • Czy mogę zrezygnować z przyjętego zlecenia? (pyt. 32.)

Tak, zawsze możesz zrezygnować z przyjętego zlecenia, jednak z Twojego Portfela SeniorApp zostanie pobrana opłata manipulacyjna w wysokości 25% kwoty należnej za wykonanie usługi, zgodnie z Regulaminem Korzystania z Platformy SeniorApp.

Jeśli Senior wybierze Twoją usługę, otrzymasz powiadomienie w aplikacji. Jeśli przeoczysz informację – nie martw się, wyślemy do Ciebie jeszcze dwa powiadomienia SMS.

Szczegóły zlecenia możesz ustalić bezpośrednio z Seniorem korzystając z opcji ROZPOCZNIJ CZAT. Jeśli zaakceptujesz zlecenie, udostępnimy Ci w aplikacji numer kontaktowy do Seniora.

W trosce o bezpieczeństwo i wiarygodność naszych Użytkowników, weryfikacja tożsamości jest niezbędna do korzystania z pełnego wachlarza możliwości Platformy SeniorApp.

Weryfikacja profilu trwa do 72 godzin.

Upewnij się, czy wprowadziłeś prawidłowe dane w Profilu, dodałeś poprawne zdjęcie i wykonałeś przelew weryfikacyjny.

Senior

Aplikacja SeniorApp oferuje szeroki wachlarz usług z zakresu opieki i pomocy dla osób starszych i potrzebujących, a także wiele zadań życia codziennego, które możesz zlecić zaufanemu Opiekunowi. 

Lista usług dostępna jest na: https://seniorapp.pl/uslugi/. Jeśli nie znajdziesz wśród nich tej, której potrzebujesz, możesz skorzystać z opcji „zaproponuj usługę” i napisać nam, co powinniśmy dodać do oferty.

Zawsze możesz też skontaktować się z Działem Obsługi i poprosić o wskazanie Opiekuna, który wykona Twoje zlecenie.

Przekonaj się – pobierz aplikację z Google Play/AppStore, zainstaluj ją lub wejdź na stronę https://seniorapp.pl/app/, zarejestruj się i zacznij zamawiać usługi lub zaoferuj pomoc. Zobacz, jakie to proste.

Jeśli na liście usług brakuje tej, której szukasz, możesz zaproponować własną poprzez opcję ZAPROPONUJ USŁUGĘ. Zespół SeniorApp stale pracuje nad rozwojem Platformy i poszerzaniem oferty.

Możesz także skontaktować się z naszym Działem Obsługi.

Każdy Opiekun ustala samodzielnie cenę oferowanej przez siebie usługi. Ceny nie podlegają konkretnym stawkom i mogą się różnić w zależności od miasta, w którym korzystasz z Platformy.

Wysokość opłaty nie podlega negocjacjom, ale możesz wybrać Opiekuna, którego oferta jest dla Ciebie najkorzystniejsza.

  • Jak określane są ceny za usługi? (pyt. 40.)
 

W aplikacji pojawiają się również liczne promocje – śledź naszą stronę i powiadomienia, aby nie przegapić sezonowych kodów promocyjnych!
Jeśli polecisz aplikację znajomemu – otrzymasz dodatkowe 5 zł do wykorzystania na usługi w aplikacji!

Możesz wybrać inną opcję (np. czasową) usługi i spróbować ponownie. Sprawdzaj na bieżąco usługi dostępne w Twojej okolicy. Stale poszerzamy bazę naszych Opiekunów, jednocześnie zwiększając możliwość realizacji zleceń na terenie całego kraju.

Zawsze możesz też skontaktować się z Działem Obsługi, postaramy się znaleźć dla Ciebie Opiekuna!

Po wysłaniu zgłoszenia do Opiekuna, możesz napisać do niego wiadomość, w której określisz szczegóły wykonania usługi. Jeśli zaakceptuje wskazany przez Ciebie zakres i przyjmie zgłoszenie, będziesz mógł również skontaktować się z Nim telefonicznie, aby ustalić dokładną datę i godzinę realizacji usługi.

Wiadomość możesz wysłać od razu po zgłoszeniu. Dzięki temu, Opiekun będzie wiedział, czy wskazany przez Ciebie zakres usługi mu odpowiada. Po przyjęciu zlecenia, dostaniesz również możliwość telefonicznego ustalenia szczegółów wykonania usługi. Do momentu zakończenia zlecenia, będziesz mógł kontaktować się z Opiekunem.

Jeśli Opiekun odrzuci zgłoszenie, bądź w ciągu 3 godzin nie podejmie decyzji o jego przyjęciu – informacja o możliwości wykonania usługi trafia do wszystkich Opiekunów dostępnych w danej okolicy.

Wtedy osoby gotowe podjąć się realizacji usługi mogą zgłosić swoją dostępność.

Dostaniesz nową listę Opiekunów, którzy zadeklarowali swoją dostępność i masz możliwość wyboru nowego Opiekuna.

!!! Cena usługi nie ulega zmianie – Opiekunowie, którzy deklarują dostępność wykonają zlecenie za kwotę, którą opłaciłeś przy początkowym zamówieniu.

Jeśli zrezygnujesz z zamówienia lub nie znajdzie się drugi Opiekun gotowy wykonać zamówioną usługę – opłata wniesiona z góry za wykonanie usługi wraca w całości do Twojego Portfela SeniorApp. Możesz przeznaczyć ją na kolejne zamówienia bądź wypłacić na swoje konto bankowe.

Jeśli termin wykonania usługi minął, a Opiekun nie zrealizował zlecenia, wybierz opcję NIEZREALIZOWANO. Po pozytywnym rozpatrzeniu kwestii spornej przez Dział Obsługi Klienta, kwota opłaconej przez Ciebie usługi wróci do Twojego Portfela SeniorApp. Jeśli termin realizacji jeszcze nie minął, skontaktuj się z Opiekunem i ustal szczegóły realizacji zgłoszenia.

  • Jak ustalić z Opiekunem dokładną datę i godzinę realizacji usługi? (pyt.43.)

Proces zamawiania wygląda tak, jak przy szukaniu usługi dla siebie: kliknij opcję SZUKAM POMOCY i wybierz konkretną usługę. Przy szczegółach zamówienia w oknie GDZIE I DLA KOGO – wybierz opcję DLA OSOBY BLISKIEJ.

Oceny i reklamacje

Po zakończeniu realizacji usługi oceń Użytkownika za pomocą gwiazdek i wpisz opinię. Opinie wystawione innym Użytkownikom SeniorApp są ważne dla osób szukających pomocy i zapewniają świadczenie usług na najwyższym poziomie.

Nie, każda opinia jest ważna dla innych Użytkowników Platformy. Możesz jednak zgłosić wypowiedź, która jest wulgarna, obraźliwa lub Twoim zdaniem narusza Regulamin Korzystania do Działu Obsługi Klienta, sprawdzimy to!

Nie jest to możliwe. Prosimy o podejmowanie przemyślanych decyzji.

Reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Usług należy kierować bezpośrednio do Opiekunów.
Reklamacje związane z funkcjonowaniem Platformy SeniorApp są możliwe wyłącznie w formie pisemnej. Napisz do nas maila na adres: kontakt@seniorapp.pl lub wyślij listownie na adres: ul. Narutowicza 57/2, 90-130 Łódź.

Reklamacja będzie rozpatrywana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

Bezpieczeństwo

Płatności w Platformie SeniorApp dokonywane są poprzez Blue Media S.A. Jest to krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), która posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Posiada certyfikat PCI DSS i działamy zgodnie z normą ISO 27001. Wykorzystywane rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i PUODO. System gwarantuje pełne bezpieczeństwo transakcji płatniczych. Każde połączenie ze stroną płatności jest szyfrowane i zabezpieczone przez certyfikat SSL, chroniący dane użytkownika i dane transakcyjne.

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z Platformy SeniorApp są zawarte w Polityce Prywatności SeniorApp.

Kontakt z nami

Jeśli masz pilne pytanie, które związane jest z Twoim zamówieniem, radzimy skontaktować się bezpośrednio z Opiekunem, kontakt znajdziesz w powiadomieniu potwierdzającym zgłoszenie. Jeśli potrzebujesz odpowiedzi na inne pytania, prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego na stronie internetowej: https://seniorapp.pl/kontakt/. Możesz skorzystać również z zakładki WSPARCIE w aplikacji mobilnej. Skontaktujemy się z Tobą, aby Ci pomóc.

Wszystkie opinie i sugestie są dla nas ważne. Masz jakiś pomysł, jak usprawnić działanie SeniorApp? Chcemy go poznać! Możesz opisać go poprzez adres e-mail: kontakt@seniorapp.pl lub WSPARCIE w Platformie SeniorApp.

Możesz zgłaszać niewłaściwe zachowania w następujący sposób:

  • Korzystając z formularza na stronie internetowej: https://seniorapp.pl/kontakt/
  • Wysyłając zgłoszenie bezpośrednio na adres kontakt@seniorapp.pl
  • Korzystając z zakładki WSPARCIE w Platformie SeniorApp
  • Dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta.

Swoje pytania możesz kierować, dzwoniąc pod numer:

  • +48 727 20 70 20.

Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 18. Jeśli potrzebujesz skontaktować się poza tymi godzinami – napisz do nas mail na adres kontakt@seniorapp.pl, skorzystaj z zakładki WSPARCIE w aplikacji lub zostaw wiadomość na poczcie głosowej – oddzwonimy do Ciebie.

Powiadomienia związane z obsługą konta i realizowanych zamówień są niezbędne do zapewnienia sprawnej komunikacji pomiędzy Użytkownikami Platformy i nie mogą być ograniczone. Jeśli nie chcesz otrzymywać informacji marketingowych, możesz nie wyrazić na to zgody przy rejestracji lub cofnąć wyrażoną wcześniej zgodę odznaczając ją w zakładce Mój Profil -> Regulamin i ochrona danych -> Zgoda marketingowa.

Aby cofnąć wyrażoną przedtem zgodę na informacje marketingowe przesyłane w formie newslettera, możesz odznaczyć pole w zakładce Mój Profil -> Regulamin i ochrona danych -> Zgoda marketingowa. Pamiętaj jednak, że brak Twojej zgody sprawi, że nie będziesz otrzymywał informacji dotyczących nowości w naszej Platformie.

W przypadku jakichkolwiek utrudnień w zakresie uruchomienia, obsługi lub użytkowania aplikacji, możesz skorzystać z pomocy Biura Obsługi Klienta poprzez czat WSPARCIE w Platformie SeniorApp.