Kiedyś twarzami marki mogli zostać tylko celebryci: aktorzy, prezenterzy telewizyjni, sportowcy. Obecnie ambasadorem marki może zostać każdy, bez względu na wiek, znajomości, czy preferencje polityczne. Co ciekawe, według raportu THINK FORWARD, aż 48 % ankietowanych dziewcząt poniżej 18 roku życia preferowanym zawodem w przyszłości określa zawód youtuberki, tiktokerki oraz instagramerki, bardzo podobnie sytuacja wygląda w przypadku chłopców. A co, jeśli odwrócimy sytuację i poszukamy silver influencerów? Kim jest influencer i jak zarabia? Postanowiłem przyjrzeć się Instagramowi i poszukać osób starszych, które prowadzą swoje profile z gracją, elegancją i przede wszystkim mają sporą liczbę odbiorców.
Kim jest Influencer?
Influencer to osoba, która zrzesza pewną ilość osób wokół siebie na jednym bądź wielu portalach społecznościowych. Wyróżniamy takie portale jak: Instagram, Youtube, Facebook, Tik-Tok, ostatnio pojawiła się Albicla – polski portal, który jest wzorowany na Facebook’u, ale to temat na inny artykuł.
Jak może zarobić Influencer?
Wszystko jest zależne od zasięgów jakie jego kanał generuje. Zasięgi oznaczają ilość osób do, których docierają treści tworzone przez Influencera. Takie zasięgi często ułatwiają decyzję o nawiązaniu współpracy z danym influencerem. W dużym uproszczeniu, jeśli wskażemy Instagrama to przy odpowiednio dużych zasięgach właściciel platformy płaci takiej osobie w zamian, za publikację treści na jego portalu – bo to przyciąga innych ludzi do danej platformy. W przypadku Youtube wygląda to inaczej, ponieważ Youtube, a właściwie Google zamieszcza tzw. monetyzację filmu, która pozwala reklamodawcy pokazywać automatyczne reklamy potencjalnemu klientowi.
Drugim sposobem zarabiania jest lokowanie produktu w swoich filmach lub postach, często polega to na szczegółowej umowie odnośnie do działań jakie dana osoba ma wykonać dla zleceniodawcy (reklamodawcy).
Pod koniec 2020 roku, Forbes opublikował listę najpopularniejszych Influencerów. Myślę, że 80% nazwisk lub pseudonimów nic nie mówi osobom po 40 r. życia, ale oczywiście mogę się mylić.
Robert Lewandowski
Friz
Stuu Burton
Blowek
Deynn
Fit Lovers
Sylwia Przybysz
Anna Lewandowska
Little Monster
Rezi
Red Lipstick Monster
Julia Wieniawa
Agnieszka Grzelak
Ewa Chodakowska
Martyna Wojciechowska
Ola Nowak
Maffashion
Joanna Krupa
JDabrowsky
Sylwia Lipka
Silver Influencerzy
@style_man to Pan, który prowadzi bloga typu lifestyle taka osoba pokazuje i mówi o swoim życiu, publikowane treści często dotyczą mody i samochodów. Nie znajdziemy nigdzie informacji o jego wieku, ale myślę, że możemy przyjąć, że ma około 65 lat. Publikowane przez niego posty docierają do prawie 32 tys. osób! Jego profil na Facebook’u ma 54 tys. polubień. Na pierwszy rzut oka widać, że jego Instagram jest nakierowany na pozyskiwanie współpracy z dziedziny zwanej luxurylife (luksusowe życie)
@Mira_Lamirra to mama fotografa znanego z Top Model – Marcina Tyszki. Jej instagram można opisać jednym hashtagiem – #traveler (podróżnik). Jej posty docierają do ponad 15 tys. osób.
@życie_zaczyna_sie_po_90 to bardzo ciekawy profil prowadzony przez Panią Annę, która w wieku 85 lat wyemigrowała do Wielkiej Brytanii. Jej profil ma ponad 67 tys. obserwujących! 90-latka porusza na swoim Instagramie ważne tematy społeczne i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat otaczającego ją świata.
@baddie_winkle ostatnim przykładem jest 93-latka mieszkająca w USA. Jej profil obserwuje 3.5 mln osób! Senior influencerka uwielbia bawić się modą, a jej profil jest odwzorowaniem aktualnych trendów na Instagramie. Za powstaniem profilu stoi smutna historia. Kobieta założyła profil, ponieważ nie mogła poradzić sobie ze stratą męża i syna. Ukojeniem dla jej uczuć okazały się stylowe i kolorowe ubrania. Pewnego dnia baddie_winkle odwiedziła wnuczkę, która widząc jej ciekawą kreację postanowiła zrobić jej zdjęcie i wrzucić do sieci. Instagramerka zdobyła wiele współprac ze znanymi markami takimi jak: Sephora, Skechers.
Dowodów na to, że influencerem można zostać w każdym wieku jest mnóstwo. Obecne czasy skupiają się wokół tzw. nano, mikro i makro influencerów, są to osoby, które obserwuje na danej platformie od 1 (nano) do 20 (mikro) tysięcy osób lub powyżej, w przypadku makro są to wszystkie osoby mające powyżej 20 tysięcy osób. Dlatego każdy człowiek, jeśli tylko znajdzie odpowiednią dla siebie niszę może dostać ciekawe propozycje współpracy. Jedno jest pewne – za 30 lat, o ile trendy się nie zmienią, a obecnych influencerów nie ubędzie to silver Influencerów będziemy mieć na pęczki.
Jak podobał Ci się ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.