Wyzwanie finansowe: wydatki na pielęgnację osób przewlekle chorych

|

|

Na skróty

Opieka nad osobami przewlekle chorymi to nie tylko wyzwanie emocjonalne, ale także znaczne obciążenie finansowe dla rodzin i instytucji opiekuńczych. Rozwój choroby, pogłębienie dyskomfortu fizycznego i psychicznego, a przy tym coraz większe wydatki związane z opieką nad osobą bliską są palącym problemem polskich rodzin. W tym kontekście warto przyjrzeć się szczególnie kosztom związanym z higieną i kosmetykami, a w szczególności pieluchami i podkładami, które stanowią istotny element codziennej opieki nad pacjentami z problemami np. urologicznymi czy chorobami układu nerwowego.

Komu przysługuje refundacja wyrobów chłonnych?

Refundacja wyrobów chłonnych przysługuje osobom mającym problemy z inkontynencją (nietrzymaniem moczu i/lub stolca) w sytuacji, gdy problem ten wynika z chorób takich jak:

  • choroby nowotworowe
  • niepełnosprawność umysłowa, 
  • choroby układu nerwowego, 
  • wady rozwojowe, 
  • dolegliwości na tle pęcherza neurogennego, 
  • zaburzenie funkcjonowania zwieraczy.

Jakie warunki trzeba spełnić?

Pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza lub teleporada. Otrzymasz numer zlecenia drogą elektroniczną. Drugim krokiem jest zakup wyrobów chłonnych. Potrzebujesz numer zlecenia i PESEL pacjenta. Zakup może zrobić opiekun lub inna osoba. W ramach działań sprzyjających poprawie jakości życia osób starszych, dla zainteresowanych osób uruchomiliśmy dedykowaną infolinię SeniorApp, gdzie każdy ma możliwość zamówić wyroby chłonne (z refundacją lub bez) prosto do domu lub pod wskazany adres.

Uruchomiliśmy możliwość zamówienia produktów chłonnych prosto do domu, przez infolinię SeniorApp:

  1. Skontaktuj się z naszą dedykowaną infolinią pod numerem: +48 606 991 111 (4).
  2. Jeśli posiadasz już zlecenie na refundację produktów, przygotuj numer zlecenia refundacyjnego, nr PESEL pacjenta oraz miesiące realizacji. 

Ważne: jeśli jeszcze nie posiadasz zlecenia, możesz skontaktować się z infolinią, zamawiając produkty bez refundacji. 

  1. Przedstaw konsultantowi, czego potrzebujesz i wybierz odpowiednią dla Ciebie formę dostawy i płatności. Czekaj, aż produkty zostaną dostarczone pod wskazany adres lub do wybranego punktu odbioru.

A jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji nt. realizacji zlecenia, znajdziesz je na stronie: https://seniorapp.pl/produkty-medyczne-refundacja